Üniversitemiz ve Meslek Yüksekokulumuz, PUKÖ döngüsü yönetim sistemini benimseyerek, liderlik, yönetim, kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı alanlarında bu sistemi etkin bir şekilde uygulamaktadır. Bu kapsamda, kalite güvence süreçleri, ilgili dokümanlar, eğitimler ve toplantılar aracılığıyla düzenlenip yürütülmektedir. Sürecin değerlendirilmesi, birim ve program raporları, yazışmalar ve toplantılarla gerçekleştirilirken, ihtiyaç duyulan yerlerde gerekli düzeltmeler yapılmaktadır. Üniversitemiz 2021-2025 Stratejik Planı, misyon, vizyon ve hedefler belirlenmiş, SWOT analizi ve PUKÖ döngüsü geliştirilmiştir. Süreçlerin etkin işleyişini sağlamak için Birim Görev Tanımları, İş Akış Şemaları ve Kamu Hizmet Standartları Tablosu hazırlanmış ve bu belgeler paylaşılarak uygulanmıştır. Ayrıca, programlarımız her yıl kendi Faaliyet ve Öz Değerlendirme Raporlarını hazırlarlar. Fakülte yönetimi de İdari Faaliyet, Program Öz Değerlendirme ve Birim İç Değerlendirme Raporlarını yıllık olarak hazırlayıp yayımlar.
Meslek Yüksekokulumuzda uygulanan KİDR süreçleri, iç değerlendirme sonucunda kurumun iyileştirilmesi gereken alanları açıkça ortaya koyar. Belirlenen bu alanlarda yapılan uygulamalar takip edilir ve her yıl ilgili raporlar hazırlanır. Bu raporlar, kurumun kendini geliştiren yapısının bir göstergesi olup, dış değerlendirmeler için de rehberlik eder. Kurumumuzun alt birimleri, vizyon, misyon ve hedeflerimize uygun olarak kalite yönetim süreçleri ve çeşitli iç-dış değerlendirme uygulamaları gerçekleştirir. Öz değerlendirme çalışmalarından elde edilen bulgular ve kalite ile ilgili diğer konular, Kalite Güvence Sistemi toplantılarında tartışılır, kararlar alınır. Dış denetimler bağımsız denetçiler tarafından yapılır ve sonuçlar yönetim toplantılarında incelenir. Böylece, PUKÖ döngüsü çerçevesinde sürekli iyileştirme faaliyetleri, kurumun hedeflerine ulaşmasını sağlayarak yeni hedefler, stratejiler ve yol haritalarının belirlenmesine ve denetlenmesine olanak tanır.
Meslek Yüksekokulumuzda, tüm birimler Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve Bologna Süreci gibi uygulamaları gerçekleştirerek hizmet kalitesini artırmaktadır. İç ve dış paydaşlara yönelik hizmetler sunulmakta, eğitim seminerleri, toplantılar ve anketler düzenlenmektedir. Birim yöneticileri, akademik ve idari personel, stratejik plana uygun olarak hedef birliği sağlamak amacıyla belirlenen uygulamaları yürütürler. Akademik ve idari personel için kurum içi toplantılar ve memnuniyet anketleri düzenlenir, elde edilen veriler raporlara dönüştürülür.
Bu yaklaşım ile Meslek Yüksekokulumuz planlama ve yönetim yaklaşımı, yükseköğretime uygun bir PUKÖ döngüsü ile desteklenir. Bu ilkeler, aşağıdaki döngüsel süreç içerisinde uygulanır:
Planlama: Yeni stratejik yön belirleme veya mevcut uygulamalarda iyileştirme yapmak için planlama,
Uygulama: Planın uygulanması ve önceden belirlenen ölçütlere göre sonuçların takibi,
Kontrol: Performans ölçümü ve hedeflerle karşılaştırma yapılması,
Önlem: Değerlendirme sonuçlarına göre iyileştirmelerin yapılması ve iyi uygulamaların korunması.